Paylaşmak Güzeldir

4 Şubat 2015 Çarşamba

Yorgunluk Veren Besinler

Makalemizin başlığına bakıp da besinler de yorgunluğa sebep olur mu diye düşünmeyin. Evet, bazı besinler gerçekten de yorgun hissetmenize sebep oluyor. Bu besinlerin belli başlı olanları buradan sizlere anlatacağız. Siz de hiç öğleden sonra iş yerinizde veya evinizde öğleden sonra birden enerjinizi düştüğünü hissediyorsanız, bu durum yediğinizi besilerle direkt ilgilidir. Yani Sizin yorgun hissetmenizi sağlayan ya sabah kahvaltısında ya da öğlen yemeğinde yediğiniz besinlerden bir tanesi. Yani bazı besinler tabiri caizse enerjinizi sömürüyor ve sizde yorgunluk hissi yaratıyor. Bilimsel olarak kanıtlanmış olan yorgunluk veren yiyecekler içerisinde en çok tüketilen ve en çok yorgunluk veren yiyecekler hangileridir, hep beraber görelim isterseniz.

Yorgunluk Yapan Yiyecekler 

Yorgunluk hissi sizde de sık sık oluyor ie, beslenme listenizi gözden geçirmenizde fayda var. Yorgun hissetmek bazı durumlar için normal olsa bile her zaman yorgun hissetmek normal bir durum değil elbette. Şimdi bakalım yorgunluk hissine sebep olan ve yorgunluk veren yiyecekler nelermiş.

Muz Yorgunluk Hissi Verir 

Muzun içeriğinde de tıpkı kabak çekirdeği gibi bol miktarda magnezyum bulunur ve magnezyum içeren besinler yorgun hissetmek konusunda bir numaralı suçludur. Peki, hiç muz yemeyelim mi diyebilirsiniz. Elbette yiyebilirsiniz. Magnezyum minerali iyi bir ağrı kesici olduğundan dolayı gün içerisinde değil de akşam yatmadan önce alınmalı. Yani muz yemek istiyorsanız akşam yatmadan önce yemeniz çok daha büyük fayda sağlayacaktır size.

Beyaz Ekmek Kendiniz Yorgun Hissetmenize Sebep Olur

 Ekmek denilince nedense hepimizin aklına beyaz ekmek geliyor. Kepekli ekmek ve tam buğday ekmeği ülkemizde çok da sık tüketilen ekmekler değil. Beyaz ekmeğin glisemik indeksi yüksektir ve fazla lif içermez. Bu sebeplerden dolayı insanları tok ve enerjik hissettirecek besin değerlerine sahip değildir.

Kırmızı Et 

Kırmızı etin bazı bölümleri yüksek oranda yağ içeren bir besindir. Siz yüksek oranda yağ içeren kırmızı et yemeği tercih ediyorsanız yorgun ve bitkin hissetmeyi de kabul ediyorsunuz demektir. Çünkü, vücut aldığınız yağı yakmak için daha fazla enerji yakmaya ihtiyaç duyacak ve buda sizin kendinizi bitkin hissetmenize sebep olacaktır. Kırmızı et yemek yerine balık daha uygun bir seçim olacaktır. Balık omega yağ asitleri içerdiğinden dolayı sizin daha enerjik olmanızı sağlar.

Vişne ve Vişne Suyu 

Vişne ve vişne suyu doğal uyku ilacı gibidir. Yüksek oranda melatonin maddesi içerir. Uyku problemi olanlar için mükemmel bir besin olsa da gün içinde tüketilmesi enerjinizi düşürüp kendinizi halsiz hissetmenizi sağlar. Vişne veya vişne suyu seviyorsanız gece yatmadan önce tüketmeniz rahat bir uyku uyumanızı da sağlar.

Tatlı 

Özellikle çalışanlar için, öğlen yemeklerinin çoğunda tatlı verilir. Öğlen yemeğinin hemen arkasından tükettiğiniz tatlı yüksek şeker içeriği ile ilk başta size enerji hissi verse de hızla yemek sizi şeker komasına dahi sokacak kadar tehlikelidir. Ayrıca vücuttaki insülin seviyesini artırıp kendinizi güçsüz ve bitkin hissetmenize sebep olur.

Kahve 

Kahvenin insanları canlandırdığı ve enerji verdiği düşünülür ama durum tam tersidir. Kafein miktarı yüksek olan çay ve kahve gibi içecekler sizin kendinizi yorgun hissetmenize neden olur. Kafeinin vermiş olduğu uyanıklık ve dinçlik hali 1-15 saat kadar sürer. Kafeinin etkisi geçmeye başladıktan sonra da siz kendinizi yorgun hissetmeye başlarsınız.

 Enerjik Olmak İçin Ne Yapmak Gerekir ? 

Size bu kısa bilgileri verdikten sonra, son olarak önermek istediğimiz bir kaç nokta var. Enerjik olmak için ne yapmak gerekir konusunda size kolay uygulanabilir öneriler sunmak istiyoruz.
  • Enerjik olmak için yapmanız gereken ilk şey, çok iyi bir kahvaltı yapmak. Kahvaltı gün boyu enerjik kalmanızı sağlayacak olan en önemli öğündür. 
  • Kahve tüketecekseniz günlük kafein miktarı 200-300 mg ı geçmemelidir. Ve bu miktarı gün içine yayarak tüketmeniz gerekir. 
  • Lif içeren tam tahıllı yiyecekler de enerjik olmak için gerekli besinler arasında yer almaktadır. 
  • Az miktarda protein içeren besinler de yine enerjik olmak için gereklidir. 
  • Gün içerisinde bir miktar meyve tüketmeniz de enerjik olmak için fayda sağlayacaktır.
Tepkiler:

0 yorum: