Paylaşmak Güzeldir

19 Eylül 2013 Perşembe

TELEVİZYONUN ÇOCUĞA OLUMSUZ ETKİLERİ

Televizyon ve Çocuğa Etkileri,Hiperaktiflik Belirtileri,Dikkat Bozukluğu Belirtileri
Televizyonun Çocuğa Olumsuz Etkileri
Televizyonun Çocuğa Olumsuz Etkileri
Televizyonun Çocuğa Zararları,Televizyounun Çocuğa Etkileri,Televizyonun Zarraları Maddeler Halinde,Televizyon ve Çocuğa Etkileri,Hiperaktiflik Belirtileri,Dikkat Bozukluğu Belirtileri
Pek çoğumuz, çocuklarımızı televizyon karşısına oturtup oyalanmalarını sağlarken, aslında çocuklarımıza zarar verdiğimizin farkında değiliz. Bizim amacımız çocuklar vakit geçirip oyalanırken kendi işlerimizi yapmak. Ama televizyonun çocuğa etkilerini göz ardı etmemek gerek. Çünkü televizyon ve çocuğa etkileri hiç de azımsanacak boyutta değil. Tabi burada televizyonun çocuğa olumsuz etkilerinden bahsediyoruz..

Televizyonun Çocuğa Zararları,Televizyounun Çocuğa Etkileri,Televizyonun Zarraları Maddeler Halinde,Televizyon ve Çocuğa Etkileri,Hiperaktiflik Belirtileri,Dikkat Bozukluğu Belirtileri

* Özellikle 3–5 yaş arası çocukların televizyon izlemeleri hiperaktivite ve dikkat eksikliğine neden oluyor.
3 yaş civarı çocuklarda henüz beyin kortikal gelişmesi tam olmadığı için gözlerinin önünden hızla geçen film ya da oyun karelerine beyin adapte olamadığından beyindeki algılama ve yorumlama, hareketin organizasyonu ve koordinasyonu ile alakalı merkezlerin hızlı ritme geçmelerine neden oluyor. Böylece beyin, organizmayı daha çabuk ve daha hızlı hareket pozisyonuna programlamaya başlıyor.
* Beyininin hızlı programlama işi, çocuklarda bir objeye ya da olaya odaklanma ya da konsantre olma konusunda büyük sorun yaşamasına neden oluyor.. Dolayısı ile fazla televizyon izlemek küçük çocuklarda beynin zarar görmesine ve beyin merkezlerinin doğal gelişim sürecinin bozulmasına neden olmuyor...
Hiperaktiflik Belirtileri,Dikkat Bozukluğu Belirtileri
Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği  olan çocukların, hiperaktif, düşüncesizce davranan ve organize olamayan bireyler oldukları gözlemlenmektiedir.
* Genellikle, sürekli kıpırdanırlar ve vücutlarının bir parçası sürekli hareket halindedir. Bir yerde oturamazlar. Eşyalarını unuturlar ve kaybederler. Başladıkları işi bitirmeden bir diğerine başlarlar. Müdahaleci ve rahatsız edicidirler. Sıra bekleyemezler. Cevapları soruları beklemeden ağızlarından kaçırırlar.
* Düşünmeden tehlikeye atılırlar. Normal faaliyetleri 'sıkıcı' bulurlar. Genellikle bebeklik döneminde huysuzlukları, az uyumaları ve yememeleri anne babayı fazlasıyla yorar. Okul öncesi dönemde ise ev içinde koşuşturur, yükseklere tırmanır, dolap tepelerinde gezerler. Bir kısmı bu derece hareketli olmayabilir ancak bir yerde oturması beklenen kısa bir süre dahi oturamaz, sakin bir şekilde oynayamazlar.
* Kıpır kıpırdırlar, elleri dursa ayakları durmaz. 'Dur' ve 'Yapma' sözünden anlamazlar. Öğretmenler sıklıkla dersi dinlemediklerinden ve arkadaşlarını rahatsız ettiklerinden ya da onların dikkatlerini dağıttıklarından söz ederler.
* Sınavlarda dikkatsizlik nedeniyle çok basit hata yaparlar. Cevabını bildikleri sorulara dahi yanlış cevap verirler. Soruyu sonuna kadar okuma sabrını gösteremezler. Test sınavlarında çabuk sıkıldıkları için bazen okumadan cevaplarlar. Sınav sonuna kadar beklemeden hemen cevap kağıdını öğretmene verirler. Evde yanlarında kimse olmadan ödevlerini kendi başlarına yapamazlar.
* Bu çocuklar sonradan pişman olacakları hareketleri sonunu düşünmeden gerçekleştiririler.
*Bu tip çocuklar diğer çocuklarla ilişkilerinde geçimsiz olabildiğini ve bu nedenle arkadaşları arasında istenmeyen çocuk ilan edilir.
*Tepkilerinde abartılı ve bazen acımasız olabilirler. Korkusuzca davranmaları çeşitli tehlikelerle yüz yüze gelmelerine neden olur. Çıkılmayacak yüksek bir yere çıkar, evden çok uzaktaki yerlere yalnız başına gider ya da kesici aletle oynayabilirler.
*Tüm bu belirtiler çocuğun sosyal uyumunu bozar. Kısacası bu çocuklar kendilerini kontrol etmedeki güçlükleri nedeniyle nerede durmaları gerektiğini bilemezler.
*Çocuk ne kadar küçükse teknolojinin verdiği zarar o kadar büyüktür
*3- 4 yaşlarında iken saatlerce televizyon izleyen ya da bilgisayar oyunu oynayan çocukların büyük bir bölümünün 7 yaşına geldiklerinde hiperaktif olduğu anlaşılır.
*Küçük yaşta iken sürekli bilgisayarlarla meşgul olan çocukları genelde anne ve babalar takdir ederler ve çevrelerine bunu böbürlenerek anlatırlar ve çocuklarının sanki normal üstü bir zekâ ve yeteneğe sahip olduğunu düşünerek bundan çok memnun olurlar.
*Hâlbuki çocuklarını bekleyen tehlikeden tamamen habersizdirler. Bu yüzden 2 yaşından küçük çocuklara kesinlikle televizyon izlettirilmemelidir.
*Onları televizyonun karşısına koyarak, "çizgi film izlesin de sesini kessin ben de biraz nefes alayım" tarzındaki yaklaşımların son derece zararlıdır.
*Kesinlikle şurası bilinmelidir ki, 2 yaşındaki bir çocuk asla televizyon izlememeli, 3 yaşındaki çocuk en fazla 1 ya da 1,5 saat, 4 yaşındaki ise en fazla 2 saat kadar ekran başında durmalıdır.
*Görsel teknoloji, çocuklarda beyin merkezleri arasındaki iletişimi ve koordinasyonu bozarak, düşüncenin ve hareketin odaklanmasına ve yoğunlaşmasına engel olmaktadır. Tabii bunun doğal sonucu da Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği Sendromudur.
*Eğer küçük çocuklarınızın ileride hiperaktif bireyler haline gelmesini istemiyorsanız onları televizyon ve bilgisayarlardan uzak tutunuz.
Televizyonun Çocuğa Zararları,Televizyounun Çocuğa Etkileri,Televizyonun Zarraları Maddeler Halinde,Televizyon ve Çocuğa Etkileri,Hiperaktiflik Belirtileri,Dikkat Bozukluğu Belirtileri
Tepkiler:

0 yorum: