Paylaşmak Güzeldir

29 Haziran 2013 Cumartesi

EN İYİ ANTİOKSİDANLAR

En İyi 10 Antioksidan,En İyi Besinler,En Koruyucu Besinler, Antioksidan Nedir
En İyi Antioksidanlar

En İyi Antioksidanlar
Antioksidanlar, Antioksidan Besinler, Antioksidan Meyveler,En İyi Antioksidan,En İyi Antioksidanlar,En İyi 10 Antioksidan,En İyi Besinler,En Koruyucu Besinler, Antioksidan Nedir
Antioksidan deyimi, artık hayatımızın merkezi olmuş durumda. Çağımızda, nasıl besleneceğimizi şaşırdık. O sebeple de antioksidan ne varsa hayatımıza dahil etmeye başladık. Çünkü, pek çok konuda olduğu gibi, beslenme konusunda da, uzmanların yardımı ile bilinçlendik. Sağlıklı yaşamanın sırrı antioksidan mevyeler ve antioksidan besinlerde..
Antioksidan Nedir ?
Önce antioksidan nedir, onu bir tanımlayalım... Antioksidan, vücudumuza dış etken ya da iç etkenlerle giren zararlı maddelerle savaşan askerlerimizdir. Stresli yaşam, zararlı besinler, hava kirliliği, sigara gibi birçok etkenin bedeninize vereceği zararları en aza indiren ve bazen yok eden bu savaşçılar besinlerin içinde saklı. Bakın En iyi antioksidanlar hangileriymiş...

Antioksidanlar, Antioksidan Besinler, Antioksidan Meyveler,En İyi Antioksidan,En İyi Antioksidanlar,En İyi 10 Antioksidan,En İyi Besinler,En Koruyucu Besinler, Antioksidan Nedir
Somon: İthal olarak ülkemizde bolca bulunan somon balığı, yüksek oranda omega 3 içermektedir. Omega 3 yağ asitleri vücutta üretilmez ve bu nedenle mutlaka dışarıdan alınmalıdır. Kan yağlarını düşürür, buna bağlı olarak koroner kalp hastalığı risklerini azaltır.
Kivi: Yüksek C vitamini içermektedir, en iyi C vitamini kaynağı olarak görülebilir. Aynı zamanda gözler ve cilt için gerekli olan A vitaminini de oldukça yüksek oranda içermektedir. Günde 2-3 tane kivi tüketerek soğuk algınlıklarından korunabilir aynı zamanda yoğun antioksidan almış olursunuz. Hastalıklardan korunmada ve cilt sağlığında olumlu etkiye sahiptir.
Elma: Vitamin ve minerallerden zengin elma, aynı zamanda kabuğu ile yenildiğinde yoğun lif içermektedir. Kabuklarıyla tükettiğinizde kabızlığı önler. İçerdiği potasyum ile krampları önlerken dolaşımı düzenleyerek kilo vermenizi destekler.
Nar: Yoğun antioksidan içeriklidir, bu özelliğini içeriğindeki polifenollerden alır. Bağışıklığı güçlendirir ve aynı zamanda vücutta yer alan zararlı bileşikler serbest radikallerle savaşır.
Böğürtlen: İçeriğindeki antioksidan etki gösteren ellagic asit bulunur. Bağışıklığı güçlendirir, toksinlerin atılmasına yardımcı olur, aynı zamanda kanserden koruyucu etkiye de sahiptir.
Brokoli: Güçlü antioksidanlar vitamin C ve beta karoten açısından oldukça zengindir. Aynı zamanda çok iyi bir lif kaynağıdır. Etken maddeleri bakımından hafif buharda pişirme veya çiğ tüketilmesi daha yararlıdır. Kabızlığı önler, bağışıklığı güçlendirir. Yoğun antioksidan içeriğiyle bağışıklığı olumlu etkilerken detoks yapmanıza da yardımcı olur.
Acı kırmızı biber: İçeriğinde kapsisinoidler ve uçucucu yağlar aynı zamanda karatenoid pigmentler bulundurur. Sigaranın akciğere verdiği zararı azaltır ve yoğun antioksidan içeriğe sahiptir, DNA kırılmasını engeller. Bunun yanı sıra metabolizma hızına olumlu etki etmektedir.
Kara üzüm: İçeriğinde resveratrol bulunmaktadır, güçlü bir antioksidandır. Kalp sağlığını destekler, kanserden korur, immün sistemi güçlendirerek hastalıklara karşı direnç sağlar. Cilt sağlığına destektir. Mükemmel bir detoks içeceğidir.
Domates: İçeriğinde çok önemli bir antioksidan olan lycopene barındırır. Birçok bilimsel çalışma, mevsiminde tüketilen domates ve domates içerikli salça vb. gıdaların bazı kanser çeşitlerinden koruduğunu göstermiştir. Aynı zamanda antioksidan içeriği ile zararlı bileşiklerden vücudu korumaktadır.
Yaban mersini: İçeriğinde çeşitli flavonoidler bulunmaktadır. Vücutta oluşan ödemin atılmasına yardımcı olur, dolayısıyla lenfödemi önler. Kilo vermede veya antioksidan olarak günde 1 avuç tüketimi yararlıdır.
Antioksidanlar, Antioksidan Besinler, Antioksidan Meyveler,En İyi Antioksidan,En İyi Antioksidanlar,En İyi 10 Antioksidan,En İyi Besinler,En Koruyucu Besinler, Antioksidan Nedir
Tepkiler:

0 yorum: