Paylaşmak Güzeldir

5 Ağustos 2010 Perşembe

MEYVELERİN ZARARLARI


Meyvelerin faydalarını, her fırsatta duyuyor ve okuyoruz. Ama, bu kadar faydalı olduğu söylenilen meyveler, gerçekten de söylendiği kadar faydalı ve masum mu? İşin aslı hiç de öyle değil. Son dönemlerde çok önem kazanan, glisemik indeks olayı, meyveler için de geçerli.
Neden dikkat etmeli : Meyveler, doğal şeker olan fruktoz içerir. Dolayısıyla meyve vücut yağlarını yakmanıza engel teşkil edebilir.
Ne kadar kötü : Vücudumuz fruktozu doğrudan yakıt olarak kullanamaz. Fruktozon öncelikle karaciğere gidip glikoza dönüşmesi gerekir. Meyvenin çoğunlukla kandaki glikoz ve insülin seviyelerini hızlı artırmayan, düşük derecede glisemik bir karbonhidrat olmasının sebebi de budur. Karaciğer glikojen ile dolu ise, gelen fruktozu glikoza değil, yağa dönüştürür.
Yapılması gereken : Siz siz olun, her zaman taze ürünleri tercih edin. İşlenmiş, paketlenmiş ya da konservelenmiş ürünleri satın almamaya özen gösterin. İşlenmiş ürünler genellikle daha çok şekerle doyuma ulaşmıştır ve tıpkı meyve suları gibi, uzak durulması gerekenlerin başında gelir.
Glisemik indeks nedir: Gıdaların kan şekerini yükseltme hızına glisemik indeks denir. Eşit miktarda karbonhidrat içerseler de yiyeceklerin kan şekerini artırıcı etkileri birbirinden farklıdır. Çünkü yiyeceklerdeki karbonhidratlar sindirim sisteminden farklı hızda geçer ve emilir. Meyve seçiminde kullanabileceğiniz referans “glisemik indeks” değerleridir. Bir meyvenin glisemik indeksi ne kadar düşükse diyetinizde o kadar yer verebilirsiniz. Glisemik indeksi düşük gıdaların seviyesi 55 ve altıdır; spor sonrası dışında glisemik indeksi 70’i aşan meyveleri yemeyin.
Tepkiler:

0 yorum: