Paylaşmak Güzeldir

30 Mayıs 2010 Pazar

KALORİ YAKMANIN YOLLARI


Sık kilo alıp vermek bir çok kadının başbelasıdır. Bu yüzden pek çok diyet uygulanır, sporlar yapılır hatta gerekirse bıçak altına yatılır. Liposakşın veya mideye kelepçe taktırmak gibi. Kadınların yağ oranı erkeklere oranla daha fazla olduğundan kaınlar bu tür sotunlarla daha çok karşılaşır. Erkeklerde de kilo sorunu vardır ama nedense erkekler bunu kadınlar kadar çok önemsemez. Erkeklerin genellikle zayıflamak veya diyet yapmak gibi bir sorunları yoktur. Öyleyse aşağıdaki öneriler daha çok kadınların işine yarayacak türden. Çok fazla kendinizi sıkıntıya sokmadan rahat bir diyet uygulamak ve ideal kilonuza kavuşmak için bir kaç öneri sizlere.
1- Kilo almanın en önemli nedenlerinden biri yemek aralarında atıştırmaktır. Atıştıracağınız zamanlarda su için.
2- Buzdolabınızı boşaltın. Böylece hem para harcamazsınız hem de sizi atıştırmaya iten neden yok olur.
3- Yeterince uyuyun. Böylece, yiyerek alacağınız enerjiyi uyurken toplamış olursunuz.
4- Alkol, ekmek ve karbonhidratlardan uzak durun.
5- Karanlık ortamlarda bulunmamaya ve akşamları bir saat önceden uyumaya çalışın. Eğer akşam bir şeyler izlemek istiyorsanız. Karanlık değil, aydınlık bir ortamda yapın bunu.
6- Kahvaltı günün en önemli öğünü olduğundan mutlaka kahvaltı yapın. Bu size gün içinde harcamanız gereken enerjiyi verecektir ve öğlen yemeğinde çok acıkmayacaksınız.
7- Öğün aralarında yeme isteği doğduğunda, sevdiğiniz bir müziği dinleyin. Araştırmalar, müzik dinlediğinizde de sevdiğiniz bir yemeği yediğinizde de beyninizin aynı bölgesi uyarılıdığını göstermektedir.
8- Ayakta hiçbir şey yemeyin.
9- Yeşil çay için. Araştırmalar gösteriyor ki, yeşil çay içmek vücuttaki kalorilerin yakılmasında çok etkili. Günde 3 bardak yeşil çay içmeye çalışın.
10- Yediğiniz şeye konsantre olun. Televizyon seyrederken, bir şeyler okurken ya da e-maillerinize cevap verirken yemeyin.
11- Dışarı çıkın. Günde en az 20 dakika dışarıda oturmaya ya da yürüyüş yapmaya özen gösterin. Çünkü gün ışığı yeme isteğinizi kontrol etmenize yardımcı oluyor.
12- Sağlıklı şeyler yiyin. Dışarıda yemek yediğiniz zaman çocuk mönüsü ya da sossuz salata yiyin.
13- Kendinizi çok fazla zorlamayın. Diyet programınızı yaparken 1200 kalorinin altına düşmemeye özen gösterin.
14- Bahçe işleriyle uğraşın. 1 saat bahçe işiyle uğraşmak 500 kalori yakmanızı sağlar.
15- Asansör kullanmak yerine merdivenden çıkın.
16- Ev işi yaparak da kalori yakmanız mümkün. Ufak tefek ev işleriyle uğraşın.
17- İp atlayın. Bu muhteşem bir egzersizdir ve diğerlerinden daha eğlencelidir.
18- Sık ama az yiyin. Akşam mümkünse 19.00 dan sonra yemek yemeyin. Eğer kendinizi çok zorlanmış hissederseniz 1-2 meyve yiyebilirsiniz. Ama abartmayın. Bu uygulamaya vücudunuz bir kaç gün içinde alışacağından çok zorlanmayacaksınız.
19- Çikolatayı çok seviyorsanız, her akşam bir parça (küçük tabi ki) çikolata yiyin.
20- Kendinizi sıkıntıya sokmayın, her şey beyinde biter.
Tepkiler:

0 yorum: