Paylaşmak Güzeldir

23 Ocak 2010 Cumartesi

TARTILMAK İÇİN DOĞRU ZAMAN NEDİR?

Diyet yapan ve kilosunu korumak isteyen okurlerımız için, düzenli tartılmak önemli bir konudur. Ama, dikkat edilmesi gereken konu, ne zaman tertılmak gerektiğidir. Aşağıda, tartılma zamanları verilmiştir.

* Her fırsatta tartılmayın. Özellikle de yemek yedikten sonra tartılmak, sadece moral bozar.
* Özellikle hatırlanması gereken en önemli konulardan birisi, diyet yaparken, her gün düzenli olarak kilo verilmediğidir. Bazı durumlarda yağ kitlesi düşer ama kas kütlesi artar. Biz tartıda bunu, kilo artışı zannedebiliriz. Oysa kas artışı vücut için çok faydalıdır. Ayrıca uzun süre ayakta durmak, seyahat gibi etkenlerden dolayı, vücut ödem tutabilir. Birkaç gün içerinde geçer. Bu durumda tartıya çıkarsanız, kilo aldığınızı düşünebilirsiniz.
* Özellikle adet dönemlerinden 3 gün önce ve 3 sün sonra tartılmayın. Çünkü bu dönemlerde vücutta ödem oluşur ve kilo konusunda sizleri yanıltır.
* Haftada 1 veya 2 gün sabah aç karnına tartılmak yeterlidir.
* Her tartıldığınızda aç karnına ve aynı satte tartılın.
* Tartılırken, üzerinizde sadece iç çamaşırlarınız olmalı.
* Her zaman aynı tartıda tartılmaya özen göstermelisiniz.
* Önemli olan beslenme alışkanlıklarını sürekli olarak değiştirebilmektir.
* Evde kullandığınız tartınızın, belli aralıklarla servisinde ayarının yapılması gereklidir.
* Seyahat, kabızlık, ishal veya egzersiz sonrası tartılmak doğru değildir.
* Sürekli tartılmak, psikolojik bozukluklara yol açar.
Tepkiler:

0 yorum: