1 Temmuz 2008 Salı

KIRMIZI MERCİMEĞİN FAYDALARI

Özellikle kışın hepimizi ısıtan mercimek çorbası artık kahvaltılarımıza kadar konuk oldu. Aslında tam bir vitamin ve besin deposu. Bakın mercimeğin faydaları nelermiş.
* Kandaki kötü kolesterol düzeyini düşürür: Böylece kalp krizi geçirme rizikosunu azaltır; kalp dostu bir besin olduğunu kanıtlar.
* Yüksek oranda lif içermesi nedeniyle mercimek, şeker hastaları için değerli bir besindir. Çünkü insülin ve kan şekerini düşürür.
* Yüksek lif içeriğiyle pekliğe iyi gelir ve kalın bağırsakların çalışmasını düzene sokar. Hemoroid ve diğer kalın bağırsak sorunlarında iyileştirici etkiler yapar.
* Mercimek, içerdiği yüksek orandaki demir ve folik asit nedeniyle kansızlığı önler.
* Zengin potasyum içermesi nedeniyle yüksek tansiyonu düşürücü etkiler yapar.
* Mercimek içerdiği maddelerle bedenin kansere yakalanma rizikosunu azaltır.
Peki Mercimeğin besin değeri hakkında bilginiz var mı ?
100 gr. kuru mercimekte ;
* 340 kalori, 24.7 gr. protein, 22 gr. karbonhidrat, 0 kolesterol, 1,1 gr. yağ, 1,5 gr. lif: 145 mgr. fosfor; 79 mgr. kalsiyum; 6,8 mgr. demir; 6,8 mgr. sodyum; 370 mgr. potasyum; 60 IU A vitamini; 0,37 mgr. B1 vitamini; 0,32 mgr. B2 vitamini; 2 mgr. B3 vitamini ve yüksek oranda folik asit.
Tepkiler:

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim, sağlıklı bir besinin faydalarını yazdığınız için yine çok teşşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Çok teşekkür ederim,besleyici bir besinin faydalarını yazdığınız için yine çok teşşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

kara mercimeğin faydaları neden belirtilmiyor acaba ve aynı zamanda kalorisi

Adsız dedi ki...

Faydalı açıklamalarınız için teşekkür ederiz....

Adsız dedi ki...

BİR AVUÇ MERCİMEK MİDE YANMASINI GİDERİR