Paylaşmak Güzeldir

17 Aralık 2007 Pazartesi

HİNT YAĞI İLE GÖZ ÇEVRESİ VE SAÇ BAKIMI

Güzelliğimizin belirleyicisi saçlar, kirpikler ve gözlerimizdir. Tabi bu önemli güzellik unsurları için de daha özenli bir bakım yapılması şart. Saç ve göz çevresi bakımı için kozmetik alanında pek çok ürün mevcut. Fakat kozmetik ürünler oldukça pahalı olduğu için insanlar artık kendi evlerinde bulunan doğal malzemelerle saç ve cilt bakımı yapmak istiyorlar. Saç ve kirpik bakımı için hint yağı çok ideal bir ürün. Haricen kullanılan hint yağı saç ve kirpik diplerine hafif masaj yaparak uygulandığında saç ve kirpikleri güçlendirerek dökülmelerini önlüyor. Göz çevresi bakımı için ise aşağıda bir kaç önerim var.
Yorgun gözler için:2 poşet çayı yarım çay fincanı kaynar suda 15 dakika demlendirip soğutun. 2 parça pamuğu çaya batırıp elinizle sıkın. Göz kapaklarınızın üzerine yerleştirip 10 dakika bekletin ve yıkayın.
Gözaltı torbaları için:

2 çay fincanı kaynar suya 2 çorba kaşığı fındık yaprağı ekleyip 15 dakika bekletin. Süzüp buzdolabında soğutun. 2 parça pamuğu çaya batırıp elinizle sıkın ve göz kapaklarınızın üzerine yerleştirin. 10 dakika bekletip yüzünüzü yıkayın.Bir bardak kaynatılmış rezene çayını soğutun. 2 parça pamuğu çaya batırıp göz kapaklarınıza yerleştirin ve 15 dakika bekleyin.
Gözaltı morlukları için:
Papatya çayı ya da lavanta çayını soğutun. 2 parça pamuğu çaya batırıp elinizle sıkın. Göz kapaklarınıza uygulayın.
Göz çevresi kırışıklıkları için:
1 kahve fincanı soya yağı, 1 kahve fincanı bademyağı ve yarım kahve fincanı avokado yağını bir kapta karıştırın. Parmak uçlarınızı bu karışıma batırıp göz çevresine masaj yaparak sürün. Bu uygulamayı akşamları yatmadan evvel yapın. Sabahları yüzünüzü yıkayıp kurulayın.
Kirpikleri uzatmak için:
1 bardak suyu kaynatın. 1 çay kaşığı hint yağı ve 12 gr kakao yağı ekleyip karıştırın. Kabı sıcak su dolu bir başka kabın içine yerleştirip krem kıvamına gelene kadar ısıtın. Karışımı soğutup 15 gün boyunca yatmadan önce gözlerinize kaçırmamaya dikkat ederek kirpiklerinize sürün. Sürme işlemini kirpik kökünden uca doğru uygulayın.
Kirpikleri gürleştirmek için:
Eşit ölçüde hint yağı ve badem yağını bir şişede karıştırıp 15 gün boyunca akşamları yatmadan önce gözlerinize kaçırmamaya dikkat ederek kirpiklerinize dipten uca doğru sürün.
Tepkiler:

10 yorum:

Adsız dedi ki...

hint yağı kaşlar içind e kullanılırmı lütfen cvp yazzın bn alıp kaşlarıma sürecem kaşlareımın biraz daha kalın olmasını istiyorum lütfen biri bana cvp yazssın bkliorum

HERTELDEN dedi ki...

kaşlarınızın daha kalın olmasını istiyorsanız, badem yağı ve çam terebentin yağını eşit miktarda karıştırıp, her gün düzenli olarak kaşlarınıza kulak pamuğu ile sürün. Çok sık kaş aldırmayın. Kaşlarınızı tek bir kişiye aldırmanız da bu konuda size yardımcı olacaktır.

Adsız dedi ki...

bu söylediğiniz karışımı sadece kaç çizgisi üzerine süreceğiz dimi yani kaş çizgisinden taşması halinde kaş çevresinde dağınk bir görünüm oluşrmu yani tam olarak nasıl uygulamalıyız kaşa bi cvp yazarsanız çok sevnrim çünkü kaşlarım seyrek ve ince biraz kalın ve gür olmasını istiyorm şimdiden ilginize teşekkürler...

Adsız dedi ki...

bu söylediğiniz karışımı sadece kaç çizgisi üzerine süreceğiz dimi yani kaş çizgisinden taşması halinde kaş çevresinde dağınk bir görünüm oluşrmu yani tam olarak nasıl uygulamalıyız kaşa bi cvp yazarsanız çok sevnrim çünkü kaşlarım seyrek ve ince biraz kalın ve gür olmasını istiyorm şimdiden ilginize teşekkürler...

HERTELDEN dedi ki...

bu karışımı, hint yağı, çam terebentin yağı ve badem yağını eşit miktarlarda karıştırıp, bir şişeye koyun. her akşam veya evde iseniz sabah akşam, kaşlarınızın tamamına bu karışımdan, bir kulak pamuğu yardımı ile sürün. kulak pamuğu ile sürdüğünüzde, yağ çok fazla dağılmayacaktır. günlük düzenli olarak en az 2 ay kullanmalısınız.

handan dedi ki...

ben kirpiklerimde denedim kullandim gercekten ise yariyo uzun ve dolgunlasiyo ama gece uyumadan eski rimel fircasiyla duzenli olarak kullanmak lazim kolay gelsin arkadaslar

Adsız dedi ki...

arkadaslar ben 3 haftadır yılan yağı sürüorum kürpiklerime gerçektennn uzadı baya faydasını gördüm tavsiye ederimm...

Adsız dedi ki...

ben son 7-8 aydır susam yağı kullanıyorum kaşlarım ıcın ve gercekten de faydasını gordum,kaşlarınızı cok sık aldırmazsanız bu etkıyı güçlendirir.

şeyma dedi ki...

merabalar kaş ve kipriğim için badem yağı ile hint yağını sürüyorum bi kaç gündür ama haliyle kirpiklerime sürerken gözüme kaçıyor şişme oluyor dikkat ediyorum ama gene oluyo acaba ciddi bi sorun olurmu? bide sürdükten sonra gül suyuyla temizliyorum ama gende birz kalıyo bi sorun teşkil edrmi

şymnur dedi ki...

ben kaş ve kipriğim için 3 dündür felan badem yağı ve hint yağı kullanıyorum sürerken ne kadr dikkat edersem ediyim gözüme kaçıyor ve şişiriyor acaba çok sakıncalımı bu?? bide sürdüktn sonra 1 saat bekleyip gül suyuyla siliyorum ama gende birz kalıyor bi sakıncası varmı